Ruim anderhalve week aan de andere kant van de wereld

We zijn weer een paar maandjes verder sinds ik mijn laatste post heb gedaan. Bij deze weer een frisse update. Momenteel ben ik in Cairns, maar ik begin wel even bij t begin.

De 7de van september was ik samen met de TA (Travel Active, reisorganisatie) groep voor het overstapprogramma in Singapore. Wij hadden die dag een tour door het centrum van Singapore op de planning staan. Op de planning stond een bezoekje brengen aan de botanische tuin van Singapore, little India, Marina Bay en een boeddhistische tempel in het CBD. Één heel belangrijk ding van de Singaporeanen heb ik meegekregen en dat is; als je het doet, doe het dan goed. De bevolking is conservatief, haalt het uiterste uit zichzelf en loopt alles tot in de puntjes na.

Vervolgens vlogen we door naar Sydney, waar gelijk een oriëntatie programma over leven in Australië werd gepresenteerd en een ontzettend leuk surfkamp werd gepromoot. Die ga ik zeker nog een keer doen! TA had voor ons al 3 overnachtingen in het Wake up hostel in centraal Sydney geboekt. Zelf heb ik daarna nog 4 extra nachten bijgeboekt, want dit hostel vind ik super fijn. Wel aan de prijzige kant though. Maar dat geldt voor heel Sydney en eigenlijk ook de rest van Australië. Maargoed geld sparen wordt m toch niet.

De hele week in Sydney was super tof! Zeker omdat je met de dag leeft en je al helemaal niet druk maakt over wat gaat komen (dit kan natuurlijk ook z'n nadelen hebben, maar daar heb ik dan niks van gemerkt). Elke dag bedacht ik samen met Celine, Marinda en Athina wel iets leuks om te doen. Zo zijn we een aantal keren uit geweest in Sydney. We hebben 9 uur gedaan over een stadswandeling van 2,5 uur waarbij je langs het Opera House en de Harbour Bridge komt. Zondag tijdens fund-day (voor $2,60 heel de dag met openbaar vervoer) zijn we richting de Blue Mountains gegaan om de Three Sisters te bekijken. Zo ontzettend mooi! Zeker met zonsondergang, dat kan ik beamen. Ergens zijn we nog een dagje naar Bondi Beach geweest (en ja surfdudes en surfgirls zijn hier het water niet uit te slaan). En voordat ik afscheid ging nemen van deze 3 meiden zijn we nog naar de Taronga Zoo geweest, wat op zijn beurt ook super tof was. Deze dierentuin ligt op een perfecte locatie en met een ferry ernaartoe is ook zeker de moeite waard.

In ieder geval, ik verbaas mij echt over hoe hecht je kan worden met anderen binnen één week tijd. Marinda, Athina en Celine zijn richting Melbourne gegaan, terwijl ik de vlucht pakte naar Cairns. ondertussen ben ik twee dagen in Cairns en zoek ik een beetje uit wat ik verder graag wil doen. In eerste instantie wil ik eerst flink wat werken om bij te verdienen en dan de oostkust afgaan. Maar omdat het werk in dit gebied wat schaars is en de stad mij wat minder aanspreekt, ga ik misschien eerst wat afzakken richting Brisbane en dan werken. De omgeving buiten Cairns is wel prachtig en daar ga ik nog even van genieten door wat tourtjes te boeken. Binnenkort zullen jullie vast een snorkelfoto van mij in het Great Barrier Reef op mijn insta zien verschijnen.

De groeten hier uit Cairns

O en trouwens voor ik t vergeet, ik heb een fotoserie gemaakt zodat je een beeld kan krijgen vanwat ik hier allemaal uitspook. Dus kijk even bij mijn foto's als je het leuk vindt.

Reacties

Reacties

Eva

Wat super gaaf! Je bent ook gewoon al mega druk geweest en hebt al zoveel gedaan/op de planning staan. Maak maar lekker extra veel foto's ;))

Jolanda, tante van sophie

Hoi, stoer hoor, lees graag je verhalen en hoop dat je een super toffe tijd hebt down under.

Ingrid Brom

Lieve Lauri, wat zijn wij vreselijk trots op jouw dat je dit avontuur aangegaan bent. Zo te lezen heb je het erg naar je zin en denk je goed na over wat je wilt en gaat doen. Hopelijk vind je mooie werk- en leef adressen waar je het geld kunt verdienen om je droom te vervolgen. Heel veel plezier en succes. In gedachten reizen we met je mee, zeker door het volgen van je blog. Liefs van ons uit Friesland.

Ingrid Brom

Hoi Lauri, we zien al een paar dagen bij ons op het nieuws dat het in Australië erg heet is. Op 8 januari j.l. lazen wij bij ons in de Leeuwarder Courant: " KWIK STIJGT TOT 47 GRADEN IN SYDNEY. In miljoenenstad Sydney heeft het kwik gisteren 47,3 graden Celsius bereikt. Het asfalt is door de hitte gesmolten. Autoriteiten roepen op om sportwedstrijden af te gelasten en hulpverleners hebben speciale gekoelde plekken voor daklozen geopend. In de loop van vandaag komt er waarschijnlijk verkoeling met kans op regen. Dit was nog geen record, in 1939 was het nog iets warmer." Ik hoop dat je het hoofd een beetje koel hebt kunnen houden. Fijn om te lezen dat het je nog steeds goed gaat. Hopelijk gaat het nog even zo door in die positieve flow. Geniet er van en wij wensen jou veel goeds in 2018. Dikke knuffel van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active