Grootste gedeelte van de oostkust van Queensland afgelegd

Inmiddels ben ik al ongeveer anderhalve maand op reis. Nu ben ik in het kustplaatsje genaamd Hervey Bay. Hier trekken vooral backpackers naartoe om walvissen te bekijken tijdens het walvisseizoen van juni t/m oktober. Deze walvissen trekken vanaf Antarctica noordelijker, vanwege het warmere water langs kusten, om een maatje te vinden, te paren of om een kalf groot te brengen. Ik ben hier om te wachten op mijn Fraser Island tour die volgende week dinsdag begint vanaf Rainbow Beach. Hier kijk ik echt super erg naar uit! Het is dan ook één van de highlights van de oostkust.

Ik hop weer even terug naar het punt dat ik nog in Cairns was. Ongeveer een dag nadat ik mijn laatste post had geüpload veranderde ik van hostel en ging ik naar Mad Monkeys (Cairns). Hier heb ik veel mensen leren kennen en het zijn voornamelijk Duitsers. De meeste Australiërs geven ook aan dat ongeveer 75% van alle backpackers Duits zijn. En ik kan deze uitspraak alleen maar beamen. In Cairns heb ik nog gesnorkeld en gedoken. Het was een hele ervaring en dan vooral het duiken, maar het great barrier reef zien was een vrij triest gezicht. Alle koraal had een grauwe gloed over zich. Dit had ik wel verwacht vanwege de cycloon dit jaar, maar toch jammer om zo sterk geconfronteerd te worden met hetlevenloze rif. De vissen waren wel prachtig om te zien!

Na Cairns vertrok ik met de greyhound richting Townsville om vervolgens met de ferry naar Magnetic Island te gaan. Ik had slechts 1 volle dag op Magnetic Island, want de volgende dag zou ik al doorreizen naar Airlie Beach om mijn Whitsundays tour te kunnen halen. Die dag op Magnetic Island had ik een wildlife tour en heb ik een slang om mijn nek gehad, een wombat geaaid, veel soorten leguanen vastgehouden en ook een koala vastgehouden <3. S'avonds even uitgewaaid ophet strand en een melkwegmet heldere sterren gezien.

Eenmaal in Airlie Beach aangekomen bracht ik wat tijd door met de twee finse zussen Heidi en Elina. Ik had hen leren kennen in Mad Monkeys en toevallig hadden we precies dezelfde whitsundays islands tour. Die tour was geweldig! Totaal geen gevoel van tijd, beetje dobberen heel de dag met chille muziek, af en toe de boot af om vervolgens te snorkelen op super mooie plekken, de crew was gezellig en had ook lol in hun werk, het eten was goed en lekker en ons vroege bezoekje in de morgen aan Whitehaven Beach kon ook niet ontbreken. Er was één moment en dat was extra speciaal en dat zal mij ook het beste bijblijven, dat was namelijk de eerste ochtend van de tour dat we om half 6 op het dek stonden om de zonsopkomst te zien en we 2 dolfijnen zagen zwemmen. Wat n magisch moment, holy! Verder heb ik tijdens het snorkelen een grote schildpad vanaf 4 meter afstand bekeken, tussen ontzettend veel kleurrijke scholen van vissen gezwommen, ongeveer 3 meter boven een groep van 8 grote napoleonvissen gezwommen en bulksharks s'nachts de restjes van ons voedsel zien eten. Het zeewater is zo helder blauw trouwens! Oké nu heb ik jullie wel een goed beeld gegeven van mijn tourtje door de whitsundays eilanden op een zeilboot en misschien ook wat jaloers gemaakt ;-). Maar hé wees maar niet al te jaloers, want misschien zal jij ook ooit het vliegtuig instappen om ook een groot avontuur tegemoet te gaan.

Na deze tour hadden we een afterparty op zondagavond in Airlie Beach. Die avond eindigde ik met de Finse meiden en Richardo (18-jarige australische/nieuw-zeelandse gozert met dreadlocks die deel uitmaakte van de crew op onze tour) in een verlichte boom. Prachtige avond was dat weer. De week daarop heb ik voornamelijk met Heidi, Elina, Richardo en Max (Duitse gast) aan de Lagoon van Airlie gechilled. Vervolgens ben ik aan het einde van die week verdergegaan met Florian (ook Duitse gast) naar Rockhampton om daar te kamperen. Btw momenteel is Florian nogsteeds mijn reismaatje tot aan Brisbane. Rockhampton was totaal niet bijzonder. Het was erg moeilijk om je daar te vermaken. Daarom eindigde we ook op zondagmiddag in de bioscoop. Amerikaanse invloeden waren hier overal te zien en ons uitje van de dag was naar de shoppingmall om boodschappen te doen (gelukkig was daar wel leven).

Twee dagen later, na onze aankomst in Rockhampton, zijn we naar Agnes water doorgereisd. Dit is het meest noordelijk gelegen deel waar je kan surfen. Ik heb dan ook zelf een surflesje meegepakt. En ik moet zeggen zo verschrikkelijk was ik nog niet voor mijn eerste keer op de surfplank. Na de zesde golfhad ik m voor het eerst te pakken. Al ben ik op lange na nog geen pro natuurlijk. In Agnes Water ben ik met Florian 2 dagen gebleven en daarna zijn we naar Hervey Bay gegaan. Hier hebben wij onze fraser tour geboekt en zoals ik al zei wachten we daar nu op. In Hervey Bay zelf is ook niet zoveel te zien. Gelukkig is hier een strand en ik ben nu ook in een fijn hostel. Ik moet zeggen het is wel even fijn om je voor een halve week niet druk te hoeven maken over je tas inpakken en een nieuwe slaapplek fixen. Ik kijk dan ook wel weer een beetje uit naar Brisbane, want ik zal hier langere tijd verblijven.

Voordat ik naar Australië vertrok had ik mij dus aangenomen om direct in Cairns te gaan werken. Echter heb ik dit plan links laten liggen. Nu is mijn plan om dus langer in Brisbane te blijven en hier2 à 3 maanden te gaan werken. Na Fraser Island maak in nog een tussenstop in Noosa en dan zal ik al in Brisbane aankomen. Spannend!

Ik hoop dat jullie het ook een beetje naar jullie zin hebben of kunnen maken. Ondertussen vallen hier ook wat regenbuien. Maar je moet er maar het beste van maken!

Ik spreek jullie wel weer.

Ciao!


Reacties

Reacties

Francis

Hallo moppie! Wat leuk om weer het wat uitgebreidere verhaal te lezen. Zó blij dat jij geniet. Maak je vooral geen zorgen over de rest van de wereld en carpe diem! Ik wilde je fotoruimte cadeau doen maar de koppeling met mijn bankapp werkte niet. Dat komt dan nog. Gelukkig spreek ik je snel weer op Skype. Dikke kus en knuffels, je moeder

Chantalle

Hey hey Lau,

Wat een toffe verhalen heb je nu al op je blog staan, na 1,5 maand reizen al. Het enthousiasme is er echt vanaf te lezen en ik zit hier met een big smile in studie ruimte je prachtige verhalen te lezen. Het is echt fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat je allemaal nieuwe mensen leert kennen, nieuwe ervaringen op doet en gewoon LEEFT. Heel veel plezier (onderweg naar? / in) Brisbane!
Ik kan niet wachten op je volgende post ♥

Dikke knuffel van Chantalle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active