It's New Years Eve!

Hi,

Ondertussen is het al een hele poos geleden dat ik een nieuw verhaal heb gepost. Ik zit nu zo'n 4 maanden in Australië. Ik woon en werk nu in Sydney, dus ik ben weer gesetteld na tweeënhalve maand op pad te zijn geweest. Na 3 selectierondes ben ik als attractie operateur aangenomen in pretpark 'Lunapark' (Sydney). Dit is een vrij oud pretpark en dateert uit 1935. Het park ligt vrijwel onder de Harbour Bridge en heeft ook nog eens uitzicht op het Opera House. Mijn collega's komen van over heel de wereld, dus dat maakt het een vrij unieke plek om te werken. Ik ga ook elke dag met een lach naar mijn werk en ik besef me maar al te goed dat ik het hier goed voor elkaar heb. Ook wat betreft mijn accommodatie. Want ik ben voor 2 maanden ingetrokken in een appartement in de wijk Glebe voor slechts $150 per week. Het appartement is van alle basis faciliteiten voorzien en heeft zelfs een goedwerkende wasmachine. Mijn kleren ruiken weer fris! Wel een hele luxe zo'n wasmachine na tweeënhalve maand je kleren op de hand te hebben gewassen.

Ik heb niet een speciale mening over Sydney. Het is een stad zoals vele grote steden met een groeiend CBD, ontzettend veel koffietentjes, diverse straatartiesten, zakenmensen die vastgeklampt hun telefoon vasthouden, daklozen die bedelen voor geld en natuurlijk grote stadsparken. Al moet ik zeggen dat de botanische tuinen in Sydney het mooiste en fijnste park is waar ik tot nu toe geweest ben. Daarbij zijn prachtige stranden te vinden ten oosten van de stad die ook nog eens makkelijk zijn te bereiken met het ov. Ik merk wel dat persoonlijk contact allemaal wat verder te zoeken is, dit is overigens wel een algemeen kenmerk van een stad. Gelukkig heb ik een baan, een paar Nederlandse vrienden en appartementgenootjes in Sydney.

Maar ik eindigde mijn vorige update voordat ik naar Fraser Island ging. Fraser was top! Vijftig procent van die 3 dagen spendeerden we in een 4x4 wagen, daarmee reden we over het strand aan de oostkant en midden door het eiland. Ik zat met 2 Nederlanders (heuj), 2 Zweedse meiden, Florian (Duitse vriend), een Duitse meid en een Brits-Braziliaanse man in de auto. Het liedje 'Havana' van Camilla Cabello is wel 10x opgezet en daarop gingen we met z'n allen los. Raampjes open, muziek op hoog volume en crossen over die stranden en die modderwegen. Het was helaas vrijwel de hele tijd slecht weer; grauwe lucht met regen en al. Wat ook jammer is, is dat ik geen dingo's heb gespot. Maar de laatste avond hebben we nog wel een kampvuurtje gestookt met wat marsmellows d'r boven.

Daarna zijn we (ik en Florian) van Rainbow Beach naar Noosa gereisd. Noosa was een prachtig plaatsje met een mooi strand een prachtige kust wandeling. Veel Australische gezinnen waren hier te vinden. Wat mij opviel was dat ik hier voor het eerst het gevoel kreeg dat surfen echt hoorde bij dit Australische kustplaatsje. Op een regenachtige dag deden Florian en ik de coastal walk en wat verderop was een afgelegen strand te vinden waar een jonge gast, met groot surftalent, samen met een dertiger allemaal tricks deden op het water.

Na Noosa was Brisbane aan de beurt. Het was de bedoeling dat ik in Brisbane zou gaan werken, want ik liep financieel aardig leeg. Na twee weken rond te hebben gelopen met mijn cv, sollicitaties heb gedaan via internet en te hebben rond gevraagd, had ik nogsteeds nul reacties. Ik moet zeggen dat het best een rotgevoel geeft wanneer je leegloopt door vaste lasten, het je niet lukt om ook maar enige reactie na die 20 sollicitaties te hebben ontvangen en de tijd begint te dringen om te kunnen sparen voor mijn volgende reis in Nieuw-Zeeland. Maarja ik had nog zo'n $1200 te besteden terwijl Bjarne (Duitse vriend) slechts $200 op zijn rekening had staan (PS: no worries, het is goedgekomen met hem, want ook hij woont en werkt nu vlakbij Sydney).

Ik vond het na die 2 weken hoogtijd om uit Brisbane te vertrekken. O en vanaf Brisbane ging ik weer alleen verder reizen, want Florian ging gelijk door naar Sydney voor werk. Ik maakte een soort tussenstop in the Gold Coast (Surfers Paradise). Ook heb ik hier nog pogingen gedaan om een baantje te kunnen bemachtigen, echter was dit ook tevergeefs. Ik gaf de moed niet op en zocht nog wat op internet, totdat ik zag dat Lunapark Sydney opzoek was naar nieuwe werknemers. Eenmaal te hebben ingeschreven voor de eerste selectieronde had ik nog twee weken de tijd voordat ik naar Sydney moest gaan om die 'auditie' te doen. Dus toen ging ik door naar Byron Bay. En wauuwww Byron Bay, wat een heerlijke plaats! Iedereen is super chill, de vibe is ontzettend goed, biologisch en lokaal voedsel door heel Byron Bay te vinden, weer een prachtig uitgestrekt strand met de meest relaxte mensen en de Amerikanisering heeft hier nog niet uitbundig z'n slag geslagen. Echt de leukste en sfeervolste plaats in Australië waar ik tot nu toe ben geweest! Ik had hier ook allemaal leuke mensen om me heen en zelfs 3 Nederlandse meiden waar ik veel mee optrok. Elke dag om half 4 trad een goede muziekartiest op aan het strand en eindigde wanneer golden hour begon. Ook in Byron probeerde ik nog wat cv's af te geven met ook hier geen resultaat. Er zijn gewoon veel meer mensen dan dat er werk is in Byron Bay. Bovendien wilt elke backpackers zowat in Byron Bay werken en terecht. Jaa ik had 2 hele mooie weekjes in Byron Bay. Één van de leukste momenten is dat ik na het uitgaan met Roos en Bernou (nederlandertjes) ontzettend veel trek hadden en bij een bakkerijtje naar binnen gingen die nog open was. Alles zag er zo lekker uit, maar was ook zo prijzig. Een Australische man voor ons merkte ons op en bood ons australian pies aan. Vanaf dat moment vloog de ene pie na de andere pie over de toonbank en stonden we vervolgens middenin die bakkerij in een vierkantje die taartjes door te geven. Daarna gaf hij aan dat Roos hem moest vertellen wat haar favoriete lekkernijen waren. En zo aten we nog met z'n 4'en twee soorten donuts en een supergrote muffin. Ongelooflijk, die man heeft hier zeker wel meer dan $40 aan uitgegeven. Tja wij kregen het aangeboden en voelden ons er ook echt niet slecht over. Na al dat eten hadden we al vrij snel door dat we met een hele rijke man te maken hadden gehad, want hij vertelde in geuren en kleuren over zijn dochters, vrouw, ex, en zijn huizen op verschillende continenten. Wat een avond weer!

Byron Bay moest ik helaas achter me laten om echt aan de slag te gaan. Ik nam de nachtbus en arriveerde weer in Sydney. En nu ben ik vanaf dat moment weer een maand verder met een dak boven mijn hoofd en een baan. Vandaag is het Oudjaarsdag en ik zal mijn New Years Eve op werk doorbrengen. Het is niet zo erg zoals het klinkt, want ja ik heb jullie al over de locatie verteld. En bovendien ben ik omringd met leuke collega's. Ik brei er alweer een eind aan en ga me klaar maken voor werk. Ik zal 10 uurtjes eerder het jaar in gaan dan jullie. Dus ik wens jullie allemaal alvast een gelukkig nieuwjaaaaaar!!! Geniet van alles en iedereen om je heen <3

Byebye x





Reacties

Reacties

Fam. Robinson

Weer met heel veel plezier je reisblog gelezen. Wat maak je toch veel mee. Fijn dat het je gelukt is om een baan te vinden. We wensen je het allerbeste toe voor 2018. Geniet er enorm van. Heel veel liefs van ons allemaal. Dikke kus Jeanne Marie, Phil, Chelsea en Grace

Mama

Wat word ik toch altijd blij van jouw enthousiaste verhalen. Je bent echt ons lichtpuntje. Wens je nog heel veel plezier de komende maanden! Maar zal toch blij zijn als het april is en we je terugzien! Enorm veel dikke knuffels! Xxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active